یکی از مخاطبین وبلاگ سوالاتی را پرسیده بودند بدین شرح:
ریحانه
زن و خانواده
درباره وبلاگ


زمانه ی عجیبی است برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را میدانی چرا امام ِگـذشـته را هرگـونه بخواهند تفسیرمی کنند اما امام ِحاضر را باید فرمان ببرند و کوفیان عاشـورا را اینگـونه رقم زدند نکند ماهم ...



نويسندگان
ریحانه

آخرین مطالب


 
جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, :: 18:14 :: نويسنده : ریحانه

 

گفته بودی: "شما که اینقدر ادعای مسلمانی میکنی چرا اومدی قالب قلب و زدی؟"
می گوییم: کی گفته اینجور قالبا فقط مال غیر مسلموناست مگه عیب این قالب چیه ؟!؟!این نشون میده که شما هنوز اسلام واقعی را نشناختید.البته اگه ایرادی داره که قابل گفته بفرمایید میشنویم.
گفته بودی: "خدا نگفته حجاب اجباری هست خدا گفته بهتره حجاب داشته باشی.!!!"
می گوییم: اینکه گفتید  "بهتره رعایت بشه واجباری نیست" منظورتون چیه؟یعنی مستحبه؟ هر سند و مدرک یا روایاتی در این زمینه دارید لطف کنید بگید!!!
گفته بودی: "کی گفته ما اگر حجاب یا اینکه نماز نخونیم میریم جهنم؟"
میگوییم:
نماز
1.      نماز ستون و اساس دین است. امام باقر (ع) به نقل از رسول خدا (ص) می­فرماید: «مَا بَیْنَ الْمُسْلِمِ وَ بَیْنَ الْكَافِرِ إِلَّا أَنْ یَتْرُكَ الصَّلَاةَ الْفَرِیضَةَ مُتَعَمِّداً أَوْ یَتَهَاوَنَ بِهَا فَلَا یُصَلِّیَهَا بین مسلمان و كافر فاصله‏اى نیست، مگر این كه مسلمان نماز واجب را عمدا ترك كند یا آن را بى ‏اهمیت بداند و نخواند.». ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص231.
2.      از حضرت صادق (ع) سؤال شد كه چرا زانى كافر نیست ولى كسى كه نماز نمى ‏گذارد كافر مى ‏باشد، امام (ع) فرمود: چون زناكار براى‏ شهوت این كار را مى‏ كند ولى آن كس كه نماز را ترك مى‏ كند براى این است كه به آن اهمیت نمى ‏دهد. زناكار براى لذت دنبال زنى را مى ‏گیرد و از او كامجوئى مى ‏كند، ولى آن كس كه نماز را ترك كرده و آن را انجام نمى ‏دهد قصدش لذت نیست بلكه فقط نظرش بى‏ اهمیت شمردن آن مى ‏باشد و هر گاه كسى نظرش استخفاف باشد كافر مى ‏گردد. بحار الأنوار، ج‏66، ص: 66.
3.      مجازات کسی که نماز نمیخواندhttp://manzareh-marg.blogfa.com/post-93.aspx
 
حجاب:
امام علی (علیه السلام) فرمودند: همراه حضرت زهرا (سلام الله علیها) به حضور پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) رفتیم، دیدیم پیامبر به شدت گریه می کنند. عرض کردم: پدر و مادرم به فدایت، چرا گریه می کنی؟ فرمودند: ای علی! در شب معراج زنانی را در عذاب های گوناگون دیدم، از این رو گریه می کنم. از جمله فرمودند:
زنی که به مویش آویزان شده بود و مغز سرش از گرما می جوشید، به خاطر آن بود که در دنیا موی سرش را از نامحرمان نمی پوشاند.
زنی که گوشت بدنش را می خورد، به خاطر آن بود که در دنیا اندام خود را برای نامحرمان آرایش می کرد.
-
زنی که با قیچی ها گوشت بدنش را می برید، به خاطر آن بود که او در دنیا خودفروشی می کرد و خود را برای کام جویی عیّاشان در معرض تماشای آن ها می گذاشت.
و در آخر:
وَ اَوْصانِي بِالصَّلوةِ وَ الزَّكوةِ ما دُمْتُ حَيّاً و اَقِمِ الصَّلوة لِدلُوكِ الشَّمس اِلي غَسَقِ الليْل و چندین آیه از این نوع که تاکید بر نماز داره و یا تاکید بر حجاب که نوعش رو بیان نکردند و لی اکثریت علماو مفسرین بر حجاب کامل که چادر هست تاکید دارند در طول همهٔ اعصار و در بسیاری از تمدن‌ها سطوح مختلفی از پوشش در شکل‌های گوناگون وجود داشته‌است. در منابعی مانند تاریخ ویل دورانت، تاریخ اسلام پطروشفسکی، تاریخ اجتماعی ایران تالیف مرتضی راوندی و حتی منابع قدیمی‌تر مانند تاریخ یونان و دنیا اثر هرودوت که قبل از میلاد مسیح نوشته شده است، گزارش‌ها حاکی از این است که زنان و مردان هنگام حضور در جامعه دارای حدودی از پوشش بوده‌اند. حجاب در این معنا تاسیس شده توسط اسلام نیست و به گذشته‌های تمدن بشری بر می گردداما میدانیم اسلام بهترین راهکارها را برای حجاب معرفی می نماید.
گفته بودی:"من نمیگم مسلمون نیستم،هستم خوبم هستم"
می گوییم: مسلمان یعنی تسلیم در برابر خداوند. اگه ممکنه یه تعریفی ار اسلام و مسلمانی از دیدگاه خودتون برای ما بفرستید.
گفته بودی: "ما انسان ها باید فقط چند چیز رو رعایت کنیم."
می گوییم: اما شما قضاوت کنید که وقتی شما بعنوان مثال وارد باشگاه ورزشی میشوید شما قوانین رو انتخاب میکنید که انجام بدید یا باید اصول و قوانین مربوط به اون باشگاه رو قبول ومراعات کنید آیا شما اجازه خواهید داشت هر قانونی که فقط صرف اینکه دوست دارید رعایت کنید.
گفته بودی: "کی گفته تمام درهای بهشت مال قرآن و نماز و اینها هست؟"
می گوییم: ما هم نمیگیم تمام درهای بهشت مال قرآن و نمازه .اما آدم عاقل نقد رو به نسیه نمیفروشه.
گفته بودی: "مطمئن باش اگر به کسی کمک کنی صوابش خیلی بالاتر از نماز و حجاب هست."
می گوییم:
اگر اینگونه است پس باید امثال شمر و یزید  و ...هم  به بهشت بروند چون برای بالا بردن سر امام مظلوم بر نیزه ،برای سیلی و به اسارت بردن بانوی کربلا... کمک دادند.
گفته بودی مسلمانی:
وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ
پروردگارتان گفت : بخوانيد مرا تا شما را پاسخ گويم آنهايی که از پرستش من سرکشی می کنند زودا که در عين خواری به جهنم در آيند
سوره : غافر آیه : 60
 
آقای محترم چند تا سوال در پاسخ ها پرسیدم حتما جواب بدید و برامون بفرستید .منتظریم
 
مخاطبین اگه مطلبی  در تکمیل پاسخها دارید ممنون میشم در قالب نظر برای ما ارسال کنید.
 
 
 

 



نظرات شما عزیزان:

رها
ساعت0:19---22 ارديبهشت 1393
وب ات عاااااالیه ریحانه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: